zaterdag 5 april 2014

Memories in my head, Malawi in my heart

Hoi allemaal,

2 weken vroeger dan normaal zijn we woensdag geland in Zaventem.
Mijn grootmoeder is zaterdagnacht overleden en ookal was ik heel graag in Malawi, mijn plaats was thuis, dicht bij mijn familie.

Toch wil ik jullie graag voor een laatste keer 'vertellen' over mijn fantastische avontuur in Malawi.

Donderdag 27 maart

Om mijn stage in Standard 8 leuk af te sluiten, maakten we frietjes.
Mijn leerlingen schilden de aardappelen en sneden ze in frietjes.
Later die dag kwamen ze naar de lodge om samen de frietjes te bakken. Het was een leuke activiteit om de 9 weken lesgeven in mijn klas af te sluiten.

Mmm, frietjes!
Zaterdag 29 maart

Weeral weekend, de tijd vliegt!
We gingen nog een keertje naar Chitimba Camp, een 'kampeerplek' uitgebaat door 2 Nederlanders.
We lagen wat aan het strand, genoten van lekker eten en namen - nog eens - een kijkje op het houtmarktje, voor nog meer souvenirs. :)
Op de terugweg was het gezellig druk in het minibusje.
Opnieuw werd er geduwd en gestapeld zodat er toch maar zoveel mogelijk volk in het busje paste. Het zal nog wennen worden om weer 1 zetel per persoon te hebben hier in België!

Gezellig druk!
Maandag 31 maart

Tijd voor het afscheid...
We gingen langs in elke klas om nog eens 'ne goeiendag' te zeggen. We hadden zondag cake gemaakt en trakteerden iedereen op een stukje.
In Standard 2 en 3 deelde ik de maaltafeldiploma's uit, wat voor veel blije gezichtjes zorgde.
Het afscheid in Standard 8 viel me zwaar. Op 9 weken tijd heb ik die tieners echt goed leren kennen. Vooral de meisjes uit mijn klas hadden het moeilijk, en er zijn dus wel wat traantjes gevloeid.

Maaltafeldiploma's in Std 2
Terug in de lodge was het tijd voor het afscheid van onze goede vrienden.
Sibongile, Isaiah, Philip, Harriet, ... Allemaal mensen die super goed voor ons gezorgd hebben.
Toen ik met mijn valies naar buiten gerold kwam, zei ik:

My stuff  in my suitcase,
memories in my head,
and you in my heart.

Dinsdagnacht zijn we in Lilongwe opgestegen. 
Nog de laatste keer op z'n Afrikaans... We waren slechts met z'n 5 om op het vliegtuig te stappen. Op de rest van de luchthaven was er geen passagier te bespeuren.
Woensdagavond zijn we geland in Zaventem. Eerst nog eventjes langs de Lost & Found, want 1 van mijn valiezen bleek nog in Amsterdam te staan.
Het weerzien met onze families was heel intens. 

Home sweet home!

Zo, dit was mijn Malawi-verhaal.
Bedankt voor het volgen en de vele positieve reacties.

Als ik binnen een paar jaar terug ga, mag iedereen die wil met me mee! :)

Veel liefs,

Noor



4 opmerkingen:

  1. Hoi Noot aka Noe,

    Jullie hebben dat schitterend gedaan ! Happy Chilumba mag trots zijn op haar juffen.. Het ganse project verdient trouwens een dikke pluim !
    We hebben al veel super verhalen gelezen/gehoord en er zullen er nog vele volgen. Bewaar deze ervaring op jou "eigen harde schijf" en in je hartje, en blijven dromen van een verdiende terugkeer.

    Dikke kus, vake xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Noor en Greet. Namens het Hulpfonds Chilumba willen we jullie uit het diepste van ons hart bedanken voor de geweldige weken dat jullie aan ons project hebben besteed. We zijn er zeker van dat de kinderen jullie nog lang zullen herinneren en we zijn er van overtuigd dat jullie heel wat verandering ten goede hebben gebracht in Happy Chilumba School, tezamen met Astrid en Lien die zeker vriendinnen voor het leven van jullie zijn geworden. Het zal moeilijk worden nog zo'n toffe ploeg in Chilumba te kunnen ontvangen. Maar jullie zijn vanaf nu onze ambassadeurs in het dorp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Noor! Wat leuk dat ik je blog gevonden heb. Hier in Chilumba gaat t prima, het is gestopt met regenen en mijn studie loopt als een trein. www.elleninmalawi.travellerspoint.com is mijn blog! Wachtwoord=mudmud. Groetjes! Ellen
    P.S. Hoe vind ik de naaister in Chilumba die jullie mooie jurken gemaakt heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen!
      Fijn dat ik jouw blog nu ook weet, begin direct met lezen! :)
      De naaister - Mrs Manda heeft een winkeltje aan de rechtste kant van de straat richting school, het op één na laatste denk ik.

      Groetjes!

      Verwijderen