zaterdag 8 februari 2014

Dankzij jullie...



Dankzij jullie allemaal zamelde ik heel wat geld in om aan de school te besteden. Nog eens dankjewel!
Astrid had ook wat geld ingezameld en wou hiervoor prikborden aankopen.
Ik ben enthousiast mee op de kar gesprongen.

Prikborden zijn een heel goed idee, aangezien alle posters/wandplaten met veel plakband tegen de muur worden gehangen. Als die posters er dan worden afgehaald, komt er ook een deel van de verf mee. Na een paar keer plakken en terug eraf halen kan je dus voorstellen dat de muren er niet al te fraai uitzien. Om dit in te toekomst te voorkomen – en ervoor te zorgen dat in de nieuwe klaslokalen de muren netjes blijven – komen er in elke klas 2 grote prikborden. Ook het lerarenlokaal en het kantoor van de directeur krijgt een prikbord. In totaal zorgen we dus voor 18 prikborden!
Bij dit projectje komt natuurlijk heel wat kijken: iemand verantwoordelijk stellen voor de uitvoering ervan, materiaal aankopen, prikborden aankopen, materiaal vervoeren, prikborden ophangen, …
Gelukkig helpt Philip – een man van het project – ons daarbij en zijn we er gerust in dat alles in orde komt.

De voorwaarde bij het aankopen van de prikborden is dat de prikborden hangen voordat wij naar huis gaan. Zo zijn we zeker dat het geld goed besteed is en kunnen we erop toekijken dat de prikborden met veel zorg gebruikt worden.
Ik ben er echt van overtuigd dat de prikborden een goede investering zijn. Wanneer ik didactisch materiaal zou kopen, zal de helft ervan waarschijnlijk volgend jaar alweer verdwenen zijn… Ook al hebben ze hier niet veel materiaal, niet iedereen draagt er evenveel zorg voor. Jammer natuurlijk. Net daarom heb ik gekozen voor de prikborden: ze zullen er volgend jaar nog hangen, en als we de eerste weken toekijken dat ze juist gebruikt worden hoop ik dat ze er nog lang gebruik van kunnen maken.
Wanneer de prikborden gehangen worden weet ik niet, maar ik volg alles op de voet. Hopelijk kan ik binnen enkele weken een paar foto’s posten.

En nog een keer… DANKJEWEL ALLEMAAL! ’t Is dankzij jullie dat ik dit project kan verwezenlijken!

Liefs,

Noor

2 opmerkingen:

  1. Dag Noor,
    Met veel enthousiasme kijken wij elke keer uit naar jou nieuw berichtje uit het verre Malawi.
    Fantastich wat jij daar allemaal presteert.
    Geniet van alle mooie momenten en de super ervaring.
    Wij blijven je volgen.
    Saskia en Geert van sas 5

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Noor,
    We kijken er iedere keer weer naar uit om nieuws te lezen van jou.
    Wat een avontuur en belevenis voor jou!
    Je had al een heel groot hart en dat wordt nu nog groter met alles wat je voor die mensen ginder doet. Super Noor. Tot de volgende! xxx

    BeantwoordenVerwijderen