maandag 3 februari 2014

De eerste schooldag



Hoi daar!

Vandaag was het tijd voor mijn eerste Malawische schooldag als juf. Toch wel spannend, want heel goed heb ik vannacht niet geslapen. Om 6 uur zaten we met z’n vieren aan het ontbijt zodat we om half 7 naar school konden vertrekken. Vandaag stonden 2 lesuren (1 lesuur is 35 minuten) Engels en 1 lesuur Expressive Arts op het programma. Toen ik na het ochtendritueel de klas binnenging, had Jailos, de leerkracht Engels heel het bord al volgeschreven. Ik dacht dat de leerlingen eerst een toets moesten maken voordat ik aan de les moest beginnen. ‘Geen probleem, dan begin ik binnen 10 minuutjes’, dacht ik. Na wat navragen bleek dat het gewoon een oefening was en moest ik vandaag nog geen Engels geven. Vanaf morgen dan maar! Het uurtje Expressive Arts gebruikte ik om de namen van de leerlingen te leren kennen. We speelden pang en 1 2 3 piano. Het lukte al redelijk goed om de namen te onthouden, vandaag waren er ook maar 13 leerlingen, dat scheelt. Naast Rose, Staf, Justin en Naomi is Fly Away toch wel de opvallendste naam in mijn klas. 

Deze namiddag hebben we allemaal een mooi kleurtje opgedaan. Op het zand liggen is te warm – zowel het zand als de zon die op ons schijnt – dus hebben de perfecte manier gevonden: op een rotsblok in het water een boek lezen. Een beetje zoals een zeemeermin dus. Hihi.
Dit weekend hebben we waarschijnlijk juist hetzelfde gedaan als jullie allemaal: ene gaan drinken. Al zal het uitzicht toch iets anders geweest zijn… Of zaten jullie ook op een wit strand met een knalblauw meer en zo’n 35 graden? Hihi. Een beetje stoefen mag hé?!
Zondagavond hebben we frietjes met stoofvlees gegeten. Ik maakte het stoofvlees en kreeg complimentjes dus heb ik beloofd om het nog eens te maken.

Het klikt ook super goed met de 2 andere meisjes, Lien en Astrid. Voor we vertrokken hadden we hen nog maar 3 keer gezien, maar het valt echt reuze mee. Toffe madammen waar ik goed mee kan lachen, goede gesprekken mee kan voeren en mezelf kan zijn.
Gisteren is het gelukt om een paar foto’s op Facebook te zetten, daar een kijkje nemen is dus de boodschap!
Dikke kus,
Noor

2 opmerkingen:

  1. Hoi Juf Noor, ikke wil ook bij jou in de Malawische klas ! Lijkt me superleuk daar. En nadien bruinen op een rotsblok zie ik ook wel zitten ;-)

    Geniet van deze unieke gelegenheid !

    Dikke knuf en tot later. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Noor, als ik je blog lees, heb ik echt zin om mijn koffers te pakken. Life seem so back to basic and easy daar en dat is nu net wat ik leuk vind. Nee, we gaan niet idealiseren! Tuurlijk is alles er niet even leuk en vanzelfsprekend, maar het lijkt mij een geweldig
    e en prachtige uitdaging om te leren wat eenvoud nu werkelijk betekent. Heb je foto's op FB gezien. Echt prachtig meid. Ik zou zeggen: goe bezig, keep on going girls! Dikke knuf,
    Hilde xxx

    BeantwoordenVerwijderen